" - Wszyscy mamy tutaj bzika. Ja mam bzika, ty masz bzika. - Skąd może pan wiedzieć, że ja mam bzika? - zapytała Alicja. - Musisz mieć. Inaczej nie przyszłabyś tutaj." L.Carroll, Alicja w Krainie Czarów. Interesuje mnie: życie. Ludzie. Kolory. Tkaniny. Desenie. Obrazy. Słowa. Faktury. Miejsca. Zapachy. Kształt. Forma. Treść. Jedzenie i picie. Jeśli ciekawość to pierwszy stopień do piekła - ja stoję już na kolejnym. Lubię Alicję w Krainie Czarów, pytać "dlaczego?", zachody słońca, aksamit, fraszki, paradoksy, zapach lawendy i sprawdzanie na własnej skórze. Wszystko jest mi inspiracją.



Warto przeczytać


27/07
2020

PIĘĆ INSPIRUJĄCYCH CYTATÓW O REKLAMIE



Poniżej przytaczam pięć cytatów o reklamie, z glosą autorki - tzn. moją.
Nie wątpię, iż Moim Czytelnikom nie trzeba wykładać wszystkiego kawa na ławę, ale nie mogę się powstrzymać przed dodaniem do tych zacnych sentencji moich trzech groszy...



Reklama dźwignią handlu

Kto nie zna tej sentencji, ręka w górę.
Nie widzę! 
Nie wiadomo, kto jest autorem tego powiedzenia.
Za to chyba wszyscy wiemy, czym jest dźwignia -  jedna z maszyn prostych, których zadaniem jest uzyskanie działania większej siły przez zastosowanie siły mniejszej.
Co to znaczy?
W  telegraficznym skrócie: inwestycje włożone w reklamę się opłacają i przekładają, niby siły w dźwigni, na konkretne zyski.



Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.
 Stuart Henderson

Tu znowuż chyba nie musimy być mistrzami teorii podrywu by wiedzieć, że puszczanie oka po ciemku nie przyniesie żadnych efektów. Zatem ciężko bez reklamy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów.



Wiele rzeczy małych stało się wielkimi tylko dzięki odpowiedniej reklamie
 Mark Twain

Tak jak Bóg stworzył świat  li tylko za pomocą słów, tak za pomocą słów - słów ( i kreacji) reklamy - wykreowano niejedną markę. I jej zyski.



Reklama to próba oddzielenia człowieka od jego pieniędzy
John Priestley

Eleganckie, za pomocą omówienia czyli peryfrazy zdefiniowanie tego, co jest celem reklamy. 
Ano zakup towarów bądź usług. 
Czyli wyskoczenie z kasy przez klientów.



Łatwiej jest stworzyć dziesięć niezłych sonetów, niż jedną dobrą reklamę.
Aldous Huxley

Wielka pociecha - ale raczej dla twórców sonetów. Przewrotne, ale i poniekąd prawdziwe twierdzenie. Od razu powiem, iż wcale nie jest łatwo napisać sonet - kunsztowną kompozycję literacką rządzącą się swoimi (ścisłymi) prawami. Sama wiem, bo kilka kiedyś popełniłam.  Dlatego autorem tej sentencji mógł być tylko ktoś na na miarę Huxleya...





Nośniki tejże  reklamy na przestrzeni dziejów:

- papirus,
- terakotowe tabliczki,
- kamienne słupy,
- czasopisma,
- druki ulotne,
- słupy przydrożne,
- radio,
- telewizja, 
- internet,
- kasetony, reklamy świetlne, tabliczki, tablice, stojaki, ekspozytory, potykacze, słupki i inne: zerknijcie na stronę  VERACO

Komentarze

  1. Świetny post, reklama mimo wszystko jest potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklamy to nas ostatnio otaczają aż za bardzo, wiadomo sa potrzbne ale bez przesady :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Reklama, trudno w tych czasach żyć bez reklamy, ale umiar należy zachować we wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze zawierające link nie będą publikowane.